Star Wars in de Benelux (Dutch) Part IV

Reaction score
0
Actually... De Smackdown games verkopen wel goed buiten de USA... Haalt zelfs hier heel vaak de verkoop top 10 in de weken nadat het spel uitkomt... WWE heeft een flinke afzetmarkt in UK, Dland en Frankrijk... En ze verdienen meer aan een tour door Europa van een week, dan in een maand door Amerika te touren... Maar hier in Nederland is de markt daarvoor echt beperkt ja...

Zeker als ze ook nog eens de verkeerde figures uitgeven hier... Maar tja... Als de normale figures al niet goed verkopen gaan ze natuurlijk ook niet beginnen aan de meer op collectors gerichte figures als de WWE Legends en Entrance Greats...

Bij BS, Intertoys en Blokker btw nog niets ´nieuws´ gezien verder... Bij Toyx XL stonden de SW Legacy figures btw aangegeven als ´Star Wars Figures Najaar´

Reaction score
0
Laatst ff een paar winkels bezocht hier in de buurt: Toys XL, BSmit, I'toys in Hengelo, Rijssen, Enschede hebben allemaal nog CW en Legends figures voor 9,99, maar ook een paar Legacy figuren voor dezelfde prijs.

Ik was eigenlijk op zoek naar Joe figuren en vond er aardig wat, ondanks dat ze er echt uitgewerkt worden. 2x ROC Destro bij I'toys Rijssen, 2x ROC Destro, Cobra Eel, Baroness bij I'toys Hengelo, Shipwreck bij Toys XL Enschede. B'smit en I'toys Enschede hadden geen Joe figuren meer
I'toys Hengelo nu ook niet meer, aangezien ik de laatste vier kocht voor 1,98 p/st. Dat zijn lekkere prijzen!

Transformers blijven ook maar steken op dezelfde soort, hoewel ik bij Top1Toys (Joe figuren 9,99 daar!!) wel een Universe Hound en Starscream zag voor 7 euro. Da's een mooi prijsje!

Reaction score
0
Ik was vrijdag in Amsterdam, bij Bart Smit hadden ze de nieuwe Saga Legends, ik kocht alleen de Greedo, maar ze hadden ook de Executor bounty hunters, Vader, Leia Boussh, etc. voor 9.99. De Vintage Collection heb ik nog nergens gezien.

Reaction score
1
Hello! Apologies for posting in English. I am visiting Brussels next week, please can anyone recommend any shops that sell and vintage or modern star wars stuff? Any suggestions will be appreciated!

Reaction score
0
Wave 2 van de nieuwe Saga Legends begint ook langzaam op te duiken... Luke Snowspeeder bij de Marskramer gezien en gisteren zelf de Snowtrooper bij V&D gekocht...

Reaction score
0
Ik heb nog niets van TVC gezien hier, dus bijna alles van wave 1 maar via Ebay besteld, nu is het voor mij wachten op de RotJ wave.

Reaction score
0
Ik heb wave 1 & 2 van TVC wel in de import winkel (Yendor) gezien... 14 € per figure...

Reaction score
0
Heb voor de liefhebber een nieuwe TVC ATAT in standaard clonewars verpacking en in vintage style verpacking.....
grt PJ

Reaction score
0
Iemand nog GI Joe figuren voor weinig gezien in winkels? In Hengelo e.o. zijn ze helemaal verdwenen.

Reaction score
0
Hallo, ik ben nieuw hier en zal me even kort voorstellen als moderne verzamelaar voor ik verder post.

Ik ben een Star Wars fan sinds 1996 toen ik 11 jaar was en vooral een groot liefhebber van de originele trilogie waar ook mijn focus op ligt. Verzamelde vroeger vooral POTF2 en later ook wat prequel, het verzamelen ging voor mij op en af en ik hield niet echt alles meer bij tot wat er recent uitgekomen is aan figuren, ook was ik toen niet zo kieskeurig haha.

Heb vooral voertuigen een paar jaar geleden verkocht, al wil ik nog wel eens een uitzondering maken zolang ze maar niet te groot zijn. Ik kan grote of onhandige voertuigen moeilijk kwijt in mijn woning. Lego heb ik wel, maar dat is gelukkig nog makkelijk op te ruimen mocht ik het niet willen tentoonstellen.

----

Wat ik zelf in mijn omgeving heb gezien; in Zwolle hebben ze bij de plaatselijke speelgoedwinkels zoals Bart Smit, Top 1 Toys en Intertoys weinig bijzonders en nieuwe figuren.

Toy Champ echter welke ik niet kende, had de 2010 Saga Legens wel. Waaronder Greedo, Executioner Bounty Hunters, Boush, Anakin en Obi Wan voor 8,99 per stuk. Helaas geen Snowspeeder Luke en wat Snowtroopers die ik momenteel graag wil. Ze hadden gelukkig wel de nieuwste Snowspeeder tot mijn vreugde voor 29,99 even als een Twin-pod Cloud Car voor het zelfde. Verder de gebruikelijke Clone Wars figuren en voertuigen.

Reaction score
0
Space_Mercenary said:
Hallo, ik ben nieuw hier en zal me even kort voorstellen als moderne verzamelaar voor ik verder post.

Ik ben een Star Wars fan sinds 1996 toen ik 11 jaar was en vooral een groot liefhebber van de originele trilogie waar ook mijn focus op ligt. Verzamelde vroeger vooral POTF2 en later ook wat prequel, het verzamelen ging voor mij op en af en ik hield niet echt alles meer bij tot wat er recent uitgekomen is aan figuren, ook was ik toen niet zo kieskeurig haha.

Heb vooral voertuigen een paar jaar geleden verkocht, al wil ik nog wel eens een uitzondering maken zolang ze maar niet te groot zijn. Ik kan grote of onhandige voertuigen moeilijk kwijt in mijn woning. Lego heb ik wel, maar dat is gelukkig nog makkelijk op te ruimen mocht ik het niet willen tentoonstellen.

----

Wat ik zelf in mijn omgeving heb gezien; in Zwolle hebben ze bij de plaatselijke speelgoedwinkels zoals Bart Smit, Top 1 Toys en Intertoys weinig bijzonders en nieuwe figuren.

Toy Champ echter welke ik niet kende, had de 2010 Saga Legens wel. Waaronder Greedo, Executioner Bounty Hunters, Boush, Anakin en Obi Wan voor 8,99 per stuk. Helaas geen Snowspeeder Luke en wat Snowtroopers die ik momenteel graag wil. Ze hadden gelukkig wel de nieuwste Snowspeeder tot mijn vreugde voor 29,99 even als een Twin-pod Cloud Car voor het zelfde. Verder de gebruikelijke Clone Wars figuren en voertuigen.
Ik zie Saga Legends wel regelmatig bij Bart Smit en Intertoys, geen Snowspeeder of Cloud Car, helaas.

Reaction score
0
NemesisOnline said:
Ik zie Saga Legends wel regelmatig bij Bart Smit en Intertoys, geen Snowspeeder of Cloud Car, helaas.
Buiten Zwolle ben ik ze ook wel tegen gekomen bij de Bart Smit, Intertoys moet ik nog checken. Alleen Wave 1 helaas, ik kan Wave 2 gewoon niet vinden in Nederland...

Mijn recente aanschaffingen zijn Jabba's Throne, Vintage Collection Dengar en 4-LOM, Jawa met Threadwell Droid. Besteld bij Dtoys.nl Ik was ook in Duitsland en heb daar bij warenhuis Karlstad Luke Snowspeeder gekocht voor 12,99... ze hadden ook andere Wave 2 figures, maar 12,99 ging me op dat moment even te ver 'als' het mogelijk is ze ook in Nederland voor minder te kopen op Luke na dan. En als laatste heb ik Bossk en IG-88 gekocht.

Ik koop voorlopig niks meer tot begin December, als het mee zit koop ik dan de hele RotJ wave van Vintage Collection. Ik zoek nog Dack, Boba Fett en AT-AT commander van de ESB Vintage Collection.

Reaction score
0
Neo_242 said:
Heb je Jabba's Throne dan gevonden in Nederland?
Sorry voor de zeer late reply, maar nee. Zoals ik al eerder postte, heb ik hem van Dtoys.nl en dat is uiteraard geen reguliere speelgoedwinkel.

Ik heb onlangs weer wat besteld bij Dtoys, namelijk Wave 3 en wat losse figures zoals C3PO en Chewbacca Saga Legends. Ook Obi Wan Kenobi Legacy.

Zijn er mensen die vooral interesse hebben in RotS? Ik wil namelijk mijn collectie die ik op kaart en in bubbel heb verkopen of ruilen. Ik zoek bijvoorbeeld nog Snowtroopers Saga Legends, Dack Ralter en AT-AT Commander (TVC)

Revenge of the Sith 2005
- ANAKIN SKYWALKER (Lightsaber Attack!)
- CLONE COMMANDER (Battle Gear!)
- DARTH VADER (Lightsaber Attack!)
- OBI-WAN KENOBI (Jedi Kick!)
- TARFFUL (Firing Bowcaster!)
- YODA (Spinning Attack!)
- CLONE PILOT (Firing Cannon!)
- EMPEROR PALPATINE (Changes to Darth Sidious)

Star Wars Saga 2002
- YODA (Jedi Master )
- COUNT DOOKU (Dark Lord)

The Vintage Collection
- ANAKIN SKYWALKER (Darth Vader kaart variant)
- CLONE TROOPER

Reaction score
0
OFF TOPIC WARNING:

I am trying to complete my collection of albums with the comic Les Tuniques Bleues, or Blauwbloezen, that is issued in both French and Dutch. There were 20 albums released in Swedish, with the latest being issued around 20 years ago. And I know that there are 54 in total in French and Dutch.

So I am looking for someone that could help me buy a whole collection of as many albums as possible, preferably first edition, but mainly I want to complete my set. I have a bunch of French and Dutch albums but would like a complete set of each language.

There is for instance an auction that ends shortly on ebay with 53 albums (only one missing). The seller doesn't seem to want to ship outside of Belgium, which is a problem of course. Link: Ebay link

I know that I can keep searching on ebay, but figured that someone here that lives in Belgium/France/Netherlads might be able to help me? All help is appreciated.

Let me know via email: sweblutch (AT) gmail.com.
Thanks in advance!

Reaction score
0
Na lange tijd toch weer nieuwe figuren bij Intertoys gespot.

Pre Viszla, General Grievous & Kit Fisto, allen voor de zeer goedkope prijs van - schrik niet - 13 euro per stuk...

Ook nog de Deluxe figures (Tactical Droid & armored scout tank, en ARF Trooper & ATRT) voor de somma van 24 euro...

Reaction score
0
TottDoneeta said:
Na lange tijd toch weer nieuwe figuren bij Intertoys gespot.

Pre Viszla, General Grievous & Kit Fisto, allen voor de zeer goedkope prijs van - schrik niet - 13 euro per stuk...

Ook nog de Deluxe figures (Tactical Droid & armored scout tank, en ARF Trooper & ATRT) voor de somma van 24 euro...
En ik zag het vanmiddag bij de Bart Smit, Saga Legends ook voor 13,00...

Reaction score
0
Damn... Zijn ze helemaal gek geworden daar? Das ff 3 Euro duurder! En minder dan een Euro goedkoper dan ik bij de Import winkels kwijt ben!

Reaction score
0
Inderdaad, de prijzen zijn schandalig! Zag gisteravond bij de Toys XL hier in Hengelo nog een jochie van een jaar of 10 wat SW figuren checken. Ik dacht er even aan om hem aan te spreken en wat van mijn collectie aan te bieden, want hoe kun je nu in godsnaam een collectie figuren opbouwen als ze 11 - 13 euro per stuk zijn?!

Off topic: ik checkte zelf de Transformers. Ouwe meuk bij Toys XL, maar bij Intertoys Rijssen een mooie display met een kleine collectie DOTM figure. Helaas geen Shockwave, want die moet ik hebben! Spot je 'm ergens, ff antwoorden hier

Reaction score
0
En ondertussen zijn de figures by BS/Intertoys weer een Euro duurder geworden en kosten ze nu 13.95 per stuk! Tussen januari en september zijn ze dus van 4 Euro duurder geworden! Terwijl het aanbod het zelfde is gebleven! Slecht dus!

Importeren uit Amerika is ondertussen goedkoper geworden!

Reaction score
0
't Is inderdaad diep triest... Ik koop al jaren m'n figures uit Amerika en Singapore, Macau en Hong Kong. Ik verzamel enkel de losse 'moderne' exemplaren van m'n Kenner figures en de rest is allemaal custom fodder voor me. Voor die 14 euri kan ik dus 3 figures van duizenden kilometers verder weg krijgen. Go figure!

Oh, en een tijdje geleden al twee MIB DOTM Shockwaves via een eBay verkoper uit China ontvangen. Voor minder dan wat ze hier kosten!

Reaction score
0
Inmiddels ben ik al weer bijna 2 jaar gestopt met de hobby, maar uit nieuwsgierigheid toch maar even gaan kijken bij Intertoys.

Zag ik dat nou goed? Was dat echt de Sith Speeder met Darth Maul uit 1999 voor de somma van 32,99 euro???

En Anakin's Podracer voor 50 euro??????

Reaction score
0
Even het prijsverschil op een rijtje:

USA: $ 19.99 (+/- 15.20 €)
UK: GBP 17.99 (+/- 21.70 €)
Duitsland: 24.99 €
Frankrijk: 24.99 €
Nederland: 32.99 €

Je vraagt je toch echt af waar het prijs verschil vandaan komt hoor!

Reaction score
0
Bart Smit heeft tot volgende week terug Power Of The Jedi deluxe figuren voor 5 euro het stuk. Ik heb enkel pakken Amanaman, en Luke Skywalker in Bacta Tank gezien. Waar komt dat nu toch ineens allemaal terug vandaan? Ergens oude stock gevonden?
Tevens hebben ze 4 Clone Wars battle packs voor elk 15 euro het stuk.

Last edited:
Reaction score
0
Sterker nog, geen 1 april grap: gisteren bij de Bart Smit in centrum Den Haag heb ik zelfs Power of the Force figuren gezien voor 5 euro per stuk!

Biggs, Jawa's, Garindan, Chewbacca (Boushh prisoner) op Freeze Frame kaarten. Ik dacht dat ik droomde.

En inderdaad ook Power of the Jedi figs: Sebulba, Gungan Warrior, Mon Calamari, Saesee Tiin, Boss Nass, Darth Maul...

Op de Bart Smit website staan nu trouwens de Episode 1 Flash Speeder voor 9 euro en Vader's TIE uit de Saga Collection voor 20 euro.

Iemand in Volendam heeft blijkbaar weer eens in het magazijn gekeken...

Last edited:
Reaction score
0
Vrijdag in de Bart Smit in Alkmaar: 2x POTJ Sebulba en 2x POTJ Han Solo Cantina ad 5,99 en een rits TLC Breha Organa (gewoon voor 13,99.....) en een straat verderop bij de Intertoys nog meer Breha Organa voor ook 13,99.....heel erg vreemd. De Intertoys in Haarlem heeft ook nog immer een stuk of 6x TAC Juno Eclipse, nu dan eindelijk wel voor 5,99.

TVC figuren nog in geen enkele winkel gezien (speelgoedwinkels dan), wel Movie Heroes; je weet wel, die dramatische wave 1.....

Reaction score
2
Sorry voor de giga bump, Action heeft nu massale shipments van The Last Jedi single carded figuren voor 2euro per stuk. Ik heb de volgende gezien:

C-3PO
Chewbacca
DJ
Hux
Jyn Erso
Leia (TLJ)
Luke (Jedi exile)
Obi-Wan
R2-D2
Rey (Island Journey)
Rose
Yoda