Star Wars in de Benelux (Dutch) Part IV

Reaction score
0
Hee guys, long time no see (zit meestal op de non european versie).
Heb begrepen van m'n locale comic shop dat de mil falcon en gunships zo schrikbarend duur zijn vanwege low stock production bij hasbro. Int verleden bleven de grote items vaak liggen, om dit te voorkomen maken ze nu systematisch te weinig......
Goodies vanuit US te importeren schijnt niet meer leuk te zijn ivm lagere dollarkoersen en douane aktiviteiten.

He DMSL was trouwens een aardige youtube actie.. de falcon ziet er toch wel erugg fancy uit.
later dudes
PJ

Reaction score
6
Toys R Us heeft de eerste en tweede wave van The Clone Wars figuren en de BMF. Ik zag Anakin, Obi-Wan, Clone, R2, Cody, Ahsoka, SBD en Oddball. Ik heb alleen Ahsoka, Cody en Oddball gekocht omdat ze een nieuw en belangrijk karakter is (en ik wilde Stinky =P, pas het 2e Hutt karakter ooit gemaakt) en omdat ik Clone variaties verzamel. De Ahsoka's zijn de eyelashes variant met groen kroontje ipv goud en alle Cody's hebben het litteken geschilderd maar geen battle damage.

Volgens de brochure krijgen ze ook een starfighter assortiment van 30 euro p.s. binnen, maar dat kan nog wel een week of twee duren.

Reaction score
0
Nou ik heb hier nog niets nieuws gezien, alleen dan een Star Wars TF, Commander Cody/Turbo Tank. Die heb ik gekocht want de kans dat daar ooit een 3.75" versie van komt is erg klein.

Mijn BMF komt van bartsmit.nl, maar deze stond er de laatste keer dat ik keek niet meer op. Wellicht hebben ze nog bij intertoys.nl en anders zou je Bart Smit even kunnen mailen, je weet maar nooit.

Ja ik ben lekker bezig op youtube vind het wel leuk het maken van die filmpjes. Heb nog een hoop dingen die ik wil bespreken, maar het weer is erg slecht momenteel.

Reaction score
0
Rushie said:
Ik heb alleen Ahsoka, Cody en Oddball gekocht
Heb je nog één Ahsoka laten hangen in Rotterdam Alexandrium?
Want dan ga ik haar na mijn werk even kopen.

Mike

Reaction score
0

Zojuist Ahsoka gekocht, jeetje die armen zijn even smal als haar lightsaber zeg
En ook maar een Stormtrooper sleutelhanger.

Reaction score
6
Naja, je hebt haar al maar er hingen er dus nog zat =) Ik heb ongeveer acht exemplaren gevonden, deze van de rekken gehaald en goed vergeleken omdat veel van de ogen nogal lelijk geverfd zijn. Stond daar echt behoorlijk lang, maar omdat ik zelden op Alexandrium ben (en het filiaal op Zuidplein dicht is), wil ik wel zeker weten dat ik de goede spullen heb en er voorlopig niet meer heen hoef.

Reaction score
0
Was vandaag in de stad hier. Intertoys had van Indiana Jones de TLC wave. Helaas had ik deze al gekocht via Ebay. Verder nog naar de Marskramer gegaan. Daar hadden ze de Star Wars sleutelhangers en ook van Transformers movie premium series Barricade. Heb ook een folder van hun mee gekregen van Toys2play, dat is hun speelgoed afdeling. In de folder staan Clone Wars figuren voor 9,99 en voertuigen voor 29,99. Bij de laatste stond een plaatje van de V-19, een blauwe ROTS Jedi Starfighter en een Homing Spider Droid.

M.a.w. ik ga die winkel vaker checken.

Reaction score
0
Heb de eerste Clone Wars figuren nu ook bij Blokker gevonden. Indy TLC helaas nog niet gezien.

Reaction score
4
Kheb ondertussen de volgende Clone Wars figures gekocht:

- Obi-Wan Kenobi
- Yoda
- Captain Rex
- Clone Trooper
- General Grevious
- Commander Cody
- Clone Pilot Odd Ball

Reaction score
6
Darth Maul, Intertoys had ook al de CW vehicles in haar boekje "verkrijgbaar vanaf medio oktober". Vertrouw niet teveel op wat die folders beloven, want meerdere Intertoys managers betwijfelen of er ooit genoeg ruimte vrijkomt voor dit assortiment.

CW figuren zijn intussen aardig verkrijgbaar bij Intertoys en Blokker, maar alleen wave 1 voorlopig (Obi-Wan, Anakin, Yoda, R2-D2, Clone, Captain Rex, Grievous, Battle Droid)

btw, Indy TLC wave?
onmogelijk, alle Nederlandse winkels hebben massa's KotCS figuren =|
Zal je zien dat dit sporadische voorraadje in no time op is, de ToD wave er nog effe achteraan komt en we daarna nog steeds teren op die gigaberg KotCS.

Reaction score
0
Mag hopen dat ik die CW voertuigen nog te zien krijg, die Homing Spider Droid wil ik nog hebben. De figs zit ik niet op te wachten, vind ze erg lelijk.

Ja ik was even verbaasd toen ik die TLC figuren zag. Als ik de TOD wave zie dan zal ik er zeker een paar kopen. Ik heb ze nu op preorder van Ebay, maar ik kan nog best een paar armybuilders gebruiken hehe.

Reaction score
0
Ik vind de CW figuren niet echt mooi, maar Odd Ball toch maar gekocht: ik moet ten slotte een piloot hebben in de V-19 die ik net bij Bart Smit heb gekocht.

Ook gevonden en gekocht bij de Bijenkorf: de AT-AP Walker en de Homing Spider Droid. Alle voertuigen 29,95 per stuk.

Reaction score
6
Is de AT-AP de TCW of TAC release?

In het geval van de TCW versie; heeft hij dezelfde grijs-met-groen kleuren als de TAC versie of de AT-TE patronen die de AT-AP heeft in de Christophsis battle pack?

Reaction score
0
Zijn allen TCW releases. Voor zover ik kan zien is het exact dezelfde versie als de TAC editie, voornamelijk grijs met wat groen en rode markings.

De Battle Pack versie is duidelijk anders, inderdaad de AT-TE patronen. Dus als je de TAC versie al hebt hoef je de TCW niet aan te schaffen.

Reaction score
0
Damn hier hebben ze nog helemaal niets.

Wel sereis 3 van Transformers Animated. Heb Snarl gekocht, blegh figuurtje.

Reaction score
0
Ik liep er ook toevallig tegen aan; de schappen van Bart Smit worden nou niet bepaald professioneel gevuld. Deze nieuwe Clone Wars voertuigen stonden niet eens in de buurt van de BMF of de AT-TE; de nieuwe action figs bevinden zich in een andere sectie, en de spullen als Transformers, Galactic Heroes etc, daar moet je weer voor naar een ander gangpad. Het enige dat duidelijk zichtbaar was, waren de lightsabers en clone trooper & stormtrooper blasters. Intertoys in Den Haag heeft nog bakken met Force Unleashed figs, no sign of TCW of Legcy.

Happy hunting. Na jaren weer eens Star wars voertuigen inde speelgoedwinkel. Ben benieuwd of Obi-Wan's fighter ook in aantocht is.

Reaction score
6
Heb de V-19 en AT-AP op de kop getikt. De Homing Spider Droid is nu ook aardig te vinden.

Het zijn aardige voertuigen met een goede sculpt en prima formaat. Behalve de obligate firing missiles hebben ze geen action features. De s-foils van de V-19 en de poten van de AT-AP beweeg je dus gewoon zelf. De cockpit van de V-19 is overigens wat aan de krappe kant en een figuurtje kan met geen mogelijkheid de vliegpook vastpakken, althans ik kreeg het met m'n grote handen niet voor elkaar. =(

Reaction score
0
Ik vind met name de AT-AP erg goed gelukt. Ook erg leuk is de cockpit in de Homing Spider Droid, die had ik niet verwacht. Er kan mooi een Battle Droid in.

Reaction score
0
Nog steeds niets hier in Purmerend. Hoe staat het ervoor in Amsterdam? Hebben ze bij de winkels in de binnenstad de CW voertuigen? Ik moet die Spider Droid hebben.

Reaction score
0
Nu ook bij Intertoys de voertuigen gespot.

Gisteren bij de Bijenkorf Den Haag Clone Wars waves 2 (Ahsoka, Cody) en wave 3 (Ventress, Dooku, Plo Koon etc) gezien. En Sinterklaas.

Reaction score
6
DarthMaulSithLord said:
Ik moet die Spider Droid hebben.
Check de Intertoys, Bijenkorf en Bart Smit in grotere steden
Ik heb meerdere Spider Droids gespot Ze lopen minder goed dan de AT-AP of V-19, dus je zult er makkelijk een kunnen vinden.

Reaction score
4
TottDoneeta said:
Nu ook bij Intertoys de voertuigen gespot.

Gisteren bij de Bijenkorf Den Haag Clone Wars waves 2 (Ahsoka, Cody) en wave 3 (Ventress, Dooku, Plo Koon etc) gezien. En Sinterklaas.
En wat kosten die figures nu bij de Bij?!?

Heeft iemand wave 3 ook al ergens anders gezien?

Reaction score
6
Nog nergens TCW wave 3 gezien.

Indy TLC wave is nu in Rotterdam gearriveerd. Ik heb alvast Henry Sr en Jr gescoord en zal misschien de overige vier TLC figuren kopen als er verder de komende weken niets nieuws te vinden valt. Niet dat het nog kan helpen om Hasbro te overtuigen, maar het zijn wel goeie figuren.

Reaction score
6
Heb de overige vier Indy TLC figuren opgepikt bij Intertoys Rotterdam Keizerswaard voor slechts 4,98 euro per stuk. Die afprijzing was best een verrassing bij het afrekenen, want op de schappen stond nog gewoon 10,99 euro. Ik heb een medewerker hierop gewezen omdat we al een ruim halfjaar begraven liggen in KotCS. Als alle Intertoysen inderdaad hun bergen Indy afprijzen, is de kans groot dat ze met de kerstverkoop aardig opruimen en krijgen we met een beetje geluk meer TLC en misschien zelfs de ToD wave binnen.

Reaction score
1
Hmm, eens de Intertoys hier in Hengelo dan maar checken. Blijkt maar weer hoe slecht het gesteld is met het prijzen van de artikelen in de winkel. Ik vind 10,99 overigens verre van "gewoon", die 4,98 vind ik veel normaler.

Reaction score
0
Bij de Bij waren de figs in het weekend voor Sinterklaas 11,95, nu zijn ze ineens weer 6,95...

Fijne verrassing, die Indy uitverkoop. De voertuigen had ik nog niet, dus voor het nieuwe prijsje van 11,98 neem ik ze graag mee. TLC wave helaas nog niet gevonden.

Check het Bart Smit foldertje: komende week TAC battle packs in de aanbieding.

Reaction score
6
Indy voertuigen 11,95? =o Die truck wordt nou wel verleidelijk. Zeker nu er al 15 basic figures en 4 deluxe figures verkrijgbaar zijn om ze op te vullen

TottDoneeta said:
Check het Bart Smit foldertje: komende week TAC battle packs in de aanbieding.
Smeerlappen. Ze hebben geeneens battlepacks, hoe kunnen ze die dan afprijzen? =P Gewoon een lokkertje om mensen naar de winkels te krijgen. Wel ziekelijk gedkoop trouwens. 10 euro voor 5 figuren plaatst me weer terug in 2003, toen we nog gewoon een Saga figuurtje konden kopen voor 2 euro.

Reaction score
0
Bij e Bart Smiecht en Intertoys niets over afgeprijsde Indy figs. Zullen ze wel vergeten zijn om op de schappen te zetten. Net als ze al jaren vergeten om Star Wars en andere grote merken in de folders te zetten.

Ik zal eens even gaan kijken ik wil die vrachtwagen wel hebben. Alleen jamer dat ze alleen de eerste versie hier hebben. Die heeft een plastic overkapping terwijl de nieuwere er eentje van stof heeft. Dat is net even wat realistischer en er zitten "lussen" in zodat je figs eraan kunnen blijven hangen.

Reaction score
6
Nergens in NL is de stoffen Cairo Henchmen truck gereleased. Deze zit in een shipment ná de Jungle Cutter, die we ook niet hebben gezien. De enige Indy vehicles die in NL zijn gereleased zijn de desert chase Cargo Truck en Troop Car.

Reaction score
0
Ah damn het zal weer eens niet. Is wel dom van die Jungle Cutter want die zat namelijk wel in de KOTCS film de andere voertuigen niet.

Reaction score
6
Duh, die kwamen uit de woestijn race uit de eerste Indy film =)

Bart Smit heeft me verrast. Beide filialen die ik vandaag bezocht hadden staaaaaaapels van de Droid Factory Capture battle pack.
Geen enkele andere bp helaas. Als er Felucia battlepacks bij hadden gezeten, had ik er minstens vijftien gekocht.

Ach, de DFC is geen slechte set, zeker niet voor deze super prijs. Twee figuren had ik nog niet, en de andere drie zijn verschillend genoeg om het de moeite waard te maken.
Maar niet de beste battlepack om met miljoenen in te slaan, Bart Smit.

Vreemde zaak =| Ik hoop dat deze dingen massaal worden opgekocht zodat ze vaker zoiets doen, maar dan met een echt goede set. Kun je je de Ultimate Hoth en Endor sets voorstellen voor 25 euro p.s.? =o

Reaction score
0
TCW wave drie gespot bij Intertoys! Assajj, Plo Koon en Dooku tot dusver in de schappen gezien

Reaction score
6
Hier alleen nog Dooku en de Assassin Droid gezien van TCW wave 3 =(
Ze zien er allemaal best kick uit, maar ze mengen niet goed met de realistische lijn en voor gestileerde cartoon figuren vind ik het 2d design uit 2003 toch veel cooler. De meeste figuren van TCW heb ik niet gekocht, ook vanwege de achterlijk hoge prijs per fig.

Ik wil wel Assaj omdat ze wel redelijk door kan gaan voor een realistisch figuur, net als Ahsoka. In Plo Koon heb ik niet zo'n interesse, maar die saber gauntlet is prachtig. Past-ie ook op de arm van andere figuren?

Totaal random, btw. Bij Euroland verkopen ze nu voor 1 euro en minder p.s. verschillende "happy meals" van de Tricon keten (Pizza Hut, KFC, Taco Bell) Deze waren in 1999 gemaakt voor de grote TPM media hype. In Euroland heb ik drie verschillende sets gezien; R2-D2 Sith Infiltrator en Sith Holoprojector. 9 van de 10 doosjes waren opengemaakt omdat de verpakking geen foto's van de inhoud of doorzichtig plastic had.

De Sith Infiltrator was een aardig model van ongeveer 12 cm. Er zat een handgrip-standaard bij en als je op een knop drukte, hoorde je een heel generic en ontzettend non-SW lasergeluidje in een loop.

R2-D2 was een nogal low-detail blokje plastic ongeveer 150% het formaat van Hasbro's figs. Ik weet niet wat z'n action feature was, waarschijnlijk licht of geluid.

De Sith Holoprojector was de enige die me genoeg interesseerde om de 50 cent op te hoesten :p. De set bevat een mini-Sidious half zo groot als de Hasbro figs, en een eenvoudig muur/vloer elementje met een soort spiegel. Als je Sidious op de base plaatste, facing the mirror, gaat er een lampje achter de spiegel aan. Dan zie je door de spiegel heen één van drie karakterfoto's; Darth Maul, Nute Gunray of Rune Haako. Met een draaischijfje aan de achterkant wissel je door de foto's heen. De feature is niet bijster interessant maar het vloer/muur elementje is een interessant geval voor custom SW meubels. De muur heeft basale Coruscant designs en de vloer is gevormd zoals de meeste man-size holoprojectors.

Reaction score
0
Yup, de saber gauntlet past gewoon op andere figuren, hoewel de polsen van Plo Koon natuurlijk redelijk smal zijn... de klemmetjes van de gauntlet staan dus ook niet zo ver uit elkaar. Ik heb even snel een foto van Quinlan gemaakt:

Reaction score
6
Bedankt voor de reply, maar waar heb je die TAC Quinlan gekocht? =O

Reaction score
0
Niet slecht, zo'n Battle pack voor 10 euro. Hopelijk krijgt dit een vervolg. Vandaag waren ze verhoogd naar 20 euro.

En voor wie 'm nog niet heeft: Bart Smit had de AT-TE afgeprijsd voor 89,95 !!