Star Wars in de Benelux (Dutch) Part IV

Reaction score
0
Argh. Wat ik helemaal insult to injury vind is dat LEGO alle Clone Wars voertuigen ruim op tijd in de schappen had, en die vreselijke Clone Wars Lightsaber al WEl in de Nederlandse winkels ligt.
Met de huidige lage dollar kun je een hele wave voor iets van 60 euro thuisbezorgd krijgen, en dan flikken ze in Nederland dit soort vertragingen. Ik ben blij dat er eindelijk weer voertuigen in de Nederlandse winkels komen... Maar alleen omdat dat betekent dat iets hier ook in de uitverkoop/tweede hands beschikaar kan worden. Ik ben benieuwd naar de prijs van de BMF. Dtoys.nl heeft hem staan voor 199, ben erg benieuwd of Intertoys/Bart Smit daar onder zit.
Maar Clone Wars in October is echt de grootste onzin, het had hier donderdagmiddag moeten aankomen. TLC had er al moeten zijn. Met TAC liepen de Nederlandse winkels ook op schema, maar in plaats daarvan is Force Unleashed aangevuld bij mijn Intertoys. leuk, nog een Shadowguard, maar ik had liever de TLC waves gezien.

Reaction score
4
Habsro Nederland is gewoon kut... Kwee dat ze in de rest van Europa ook niet perfect zijn... Maar hier is het gewoon extra erg...

Then again... Kvind dat er hier de laatste tijd toch weinig in de winkels te vinden is... Geen Iron Man... Geen Dark Knight... Niets...

Maar wel volop Speed Racer... En nu weer nieuwe Power Rangers crap...

Er heeft blijkbaar iemand zitten slapen als er wel Speed Racer (grote flop) speelgoed uitkomt maar van de succesvolle films (Iron Man, TDK) niet...

En Indiana Jones is ook niets meer van uitgekomen hier na de KOFCS wave...

Echt jammer dat de grote speelgoedwinkels hier in Nederland geen flauw idee hebben hoe ze met de volwassen collectors moeten omgaan...

Reaction score
0
Volgens mij is TDK niet van Hasbro maar van Mattel, toch? Maar je hebt wel gelijk hoor, Indy is ook klote, alleen de KOTCS figuren hebben ze. Wat dan ook weer idioot is, is dat ze wel deluxe en voertuigen hebben van andere films, maar geen voertuig uit KOTCS! Dat kan ik echt niet begrijpen.

Reaction score
4
TDK is idd van Mattel d8 ik... Bedoelde het gewoon in het algemeen... Dat niet alleen Hasbro het hier verziekt... lol...

Reaction score
0
Tsja blijkbaar denken ze dat dit een klein landje is met een stelletje boeren.

Was vandaag even naar de winkels gegaan, Zowel Bart Smiecht en Intertoys hebben Clone Wars Lego, maar niet het Hasbro spul. Wat beide winkels wel hebben is Transformers Animated, wel weer duur. 17 Euro voor een deluxe, terwijl deze 15 euro waren toen de TF film uitkwam.

Reaction score
4
Kzag gister bij Toys 'R' Us hier in Rdam een aantal Legacy wave 1 figuren liggen.... Wederom 10.99 per stuk... Echt aso wat ze er tegenwoordig voor durven te vragen hoor... Er is echt bijna geen verschil meer tussen BS etc. en de import winkels... Hier bij Yendor in Rdam betaal je 12.99 per import figure...

En het lijkt er op dat Hasbro hier in Nederland in al hun wijsheid er voor heeft gekozen om zich op Transformers Animated te focusen...

Dat zal wel meer tot kinderen aanspreken...

Reaction score
0
Bart Smiecht enzo hebben natuurlijk gezien wat verzamelaarswinkels voor de figs vragen, dus die dachten natuurlijk, hey dat kunnen we ook muwhahaha!!!

Lame!

Reaction score
0
GOED NIEUWS!!!

Was bij Bart Smiecht vandaag en daar hadden ze Legacy figuren voor 10 euro en de AT-TE voor 130 euro! Ik ga morgen even rond bellen om deze ergens te gaan kopen en de Falcon. Kon hem vandaag helaas niet meenemen. Door de klotekermis hier moest ik verderop parkeren en het regende dus dat feest ging niet door. Haal 'm wel op bij een andere winkel kan hij zo de auto in.

Reaction score
7
darn, had net anderhalve week geleden voor 150 de AT-TE opgepikt bij mn plaatselijke comic winkel.

Ligt het aan mij of hebben Bart Smit en Intertoys alleen wave 2 van Legacy? (Obi in armor, Saesee Tiin, Clone Gunner, Clone Scuba, IG Lancer, Calamari, Quarren, Padmé) Ik zoek de Wokling met Leektar =(

Reaction score
0
Zo heb gister mijn AT-TE gehaald (gratiz batterijen erbij gekregen!). Heb ook wave 2 Obi-Wan en Clone Trooper gehaald. De andere boeien me niet. Nee wave 1 heb ik niet gezien, wel klote want daar zitten de betere figs in.

Hoop morgen een review te kunnen plaatsen van de AT-TE op Youtube maar dan moet het wel beter weer worden, wil die verpakking eerst fotograferen voor die open gaat. Wel jammer dat je 20 euro meer hebt gedokt.

Btw op Intertoys.nl kun je deze en ook de Falcon kopen, staat alleen niets bij over de levertijd. Volgens Hasbro.nl moet hij al uit zijn, dus wellicht dat die volgende week in de winkels ligt.

Reaction score
0
Grrr. Ik ben overstag gegaan en heb TLC wave 2 van Ebay afgehaald. Ik had geen zin meer om te wachten en kwam iemand tegen die de hele wave verkocht met redelijke verzendkosten. Ik was nu, inclusief verzendkosten, 61 euro nogwat kwijt voor de hele wave van acht figuurtjes. Maar ik heb ze nog niet binnen. :=(
Toch goed nieuws dat Bart Smit ze binnen heeft nu. Ik ben blij dat de AT TE en de Falcon ook eindelijk gearriveerd zijn.

Reaction score
0
Hier en daar nu wel wat Wave 1 figs gezien (Vader, Yarna, Bane Malar), o.a. bij Blokker, voor de schandalige prijs van 10 euro.

Bijenkorf heeft nu ook de BMF en de Mighty Muggs.

Reaction score
4
Ik heb net The Force Unleashed voor de X-Box 360 gekocht bij E-Plaza...

En wat kreeg ik daar tot mijn grote verbazing er gratis bij?

De Force Unleashed Exckusive Stormtrooper Commander!

Reaction score
0
Cool!

Ik heb op de online store van Bart Smiecht de Millennium Falcon en TFU voor de PS3 besteld. Volgens de site krijg ik daar ook die fig bij. Wordt morgen geleverd als het goed is.

En zo niet dan ben ik echt pissig, want ze geven op de site dus aan dat het 19-09 geleverd zal worden, moet dan wel gebeuren ook hehe.

Reaction score
0
Ik ben net thuis gekomen en wat stond er, een GIGANTISCHE doos. Wat een monster van een verpakking. Kan niet wachten tot die Falcon in elkaar is gepleurd.

Reaction score
0
Mijn 3 IJ Crystal Skeletons zijn eindelijk geleverd, maar de manier waarop laat veel te wensen over. Gisteravond toen ik thuiskwam uit mijn werk, stonden er 3 Hasbro doosjes bij mijn voordeur, buiten in de voortuin! De bezorger had ze gewoon onder het afdakje, in plain sight, neergezet...

Reaction score
0
Jezus wat een klojo. Ben je mooi klaar mee. Ik ben niet zo wild van deze fig. De verpakking valt ook tegen, het is gewoon een lelijke witte doos en niet met opdruk.

Reaction score
7
Crystal Skeleton eindelijk ontvangen ( het formulier verzond ik eind mei ><' )Mooi figuurtje hoor, maar na al die tijd is de Indy koorts al behoorlijk gelauwerd.

Reaction score
7
Hoeveel kost-ie bij Bart Smit?
(voordat ik 270 euro dok bij de comic winkel waar ik ook mn AT-TE vandaan heb =P)

Reaction score
4
200 Euro?!? Zijn ze nou echt helemaal gek geworden?!? Ding kost 160 $ in Amerika... Das 110 Euro mensen! Hoe halen ze het in hun hoofd om er dan 90 Euro bovenop te gooien?!?
Das toch echt te gek?!?

Kheb em bij de Bijenkorf voor 170 Euro zien staan en dat vond ik al veels te duur...

Reaction score
7
Pfft in vergane glorietijden was het genoeg om het dollartekentje te vervangen met een eurotekentje. 6 dollar naar 6 euro was al oneerlijk omdat het omgerekend maar 4 of 5 euro zou moeten zijn.

Tegenwoordig betalen we soms meer dan het dubbele, zoals Deluxe TransFormers voor 17 euro ipv 10 dollar -_-

Uiteindelijk slaat het ook helemaal nergens op. Als iets vanuit de USA moet worden ge-importeerd, kan ik de prijsverhoging nog wel begrijpen, maar dit spul wordt gemaakt in China en daarna verscheept. Waarom betalen ze in Amerika niet gewoon evenveel als wij, omgerekend naar hun koersen?

Reaction score
0
Import, BTW en natuurlijk gewoon de populariteit. In de US kunnen ze zeiken wat ze wilen, er is genoeg en daar gaan de verkoopcijfers in het rood als het te duur wordt. Hier in Nederland is er niet zoveel te verkrijgen, dus weten ze dat het toch wel verkoopt,met als gevolg dat de dingen lekker duur worden gemaakt. Mocht het dan hier zo zijn dat we bijvoorbeeld weigeren te kopen, dan gooien ze de import gewoon dicht.

M.a.w. we zijn gewoon genaaid en gedoemd.

Reaction score
0
Het is inmiddels al oktober. Heeft iemand van jullie al de Clone Wars wave 2 in de winkel gezien?

Reaction score
7
Nope, ook geen wave 1 gezien. Was die dan al ergens gespot in Nederland/België?

Het enige wat ze hier hebben is het laatste restje TAC (TFU wave) en hier en daar wave 2 van TLC. Blokker heeft 2 figuurtjes van TLC wave 1. Van Clone Wars is alleen de AT-TE en de roleplay wapens en helm verkrijgbaar.

Reaction score
7
Intertoys en Marskramer hebben nu een aantal SW sleutelhanger figuren. Verkrijgbaar voor 5 euro per stuk; keuze uit Darth Vader, C-3PO en een Stormtrooper. De achterkant van de card kondigt wave 2 aan, bestaande uit Chewbacca, Boba Fett en de Millennium Falcon.

Ze zijn alledrie even hoog, iets kleiner dan de Hasbro figuren (formaatje Leia) en voor zover ik kan zien bewegen ze nergens. Ik heb de Stormtrooper gekocht en hoewel hij 'a little short for a Stormtrooper' is, heeft hij een goede sculpt en aardige verf. C-3PO zag er nogal goedkoop uit met zijn dofgouden verf en Vader kon er aardig mee door, maar ik heb al genoeg Vaders.

Reaction score
0
De conventie FACTS wil dit weekend in Gent, Belgie, gebeuren ! Willen jullie aan de conventie gaan ?

Reaction score
0
Ah zal eens gaan kijken bij de Marskramer. FACTS kan ik niet heen, heb dit weekend een verjaardag en mijn transport is al in gebruik morgen. Dus ik kan eigenlijk helemaal nergens heen. Helaas.

Reaction score
7
Wave 1 van TLC (Return of the Jedi) is nu sporadisch te vinden bij selecte Blokkers. Van de zes filialen die ik vaak bezoek, hadden slechts twee deze wave binnen. Wees vooral snel bij de Ewoks, ze zijn shortpacked en erg in trek.

Volgens meerdere Intertoys filialen krijgen ze deze week de voertuigen en figuren van The Clone Wars binnen.

Reaction score
0
Ik heb alles van wave 1 en 2 wat ik wilde hebben. Van wave 1 heb ik die astronaut laten liggen en van wave 2 heb ik alleen Obi-Wan en de Clone Trooper gekocht. Nog geen Clone Wars figs en voertuigen gezien helaas.

Reaction score
7
Nog steeds niemand de V-19 Torrent gespot?

Intertoys en Bart Smit hebben hier en daar de nieuwste wave SW TransFormers, bestaande uit TIE Pilot/Bomber en General Grievous/Soulless One
Ze zijn nu onderdeel van TransFormers Crossovers ipv de gewone SWTF en dat is te merken. Er zit geen mini pilootje meer bij, de sculpts zijn veel scherper en gedetailleerder en de transformatie en robot mode is sterk verbeterd. Ze hebben ongeveer het 'fiddle' niveau van de TF movie lijn.